Billboardy
12 grudnia 2022

Co warto reklamować na billboardach?

Reklama zewnętrzna – skąd bierze się ich duża popularność?

Reklama na billboardach to doskonały sposób na dotarcie do dużej liczby odbiorców w krótkim czasie. Spędzając codziennie kilka godzin w ruchu miejskim, trudno nie zwrócić uwagi na ogromne, kolorowe reklamy wiszące na budynkach czy rozstawione na ulicach. To właśnie na takich nośnikach warto zdecydować się na reklamę, bowiem są one doskonałym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki oraz przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na to, co warto reklamować na billboardach.

W jakich branżach sprawdzi się ten rodzaj reklamy?

Jednym zdaniem: niemal w każdej. Wszystko zależy od tego gdzie będzie znajdowała się reklama, co się na niej zaprezentuje oraz w jaki sposób. Poniżej kilka dobrych przykładów na to, co świetnie spisuje się na billboardach.

  • Kampanie produktowe: na przykład produkty codziennego użytku, takie jak żywność, napoje, kosmetyki czy detergenty, które są często kupowane przez ludzi. Reklama na billboardach może przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do zakupu danego produktu, bo wracając z pracy i myśląc o zakupach, mogą sobie przypomnieć o czymś o czym zapomnieli, bądź zwrócić uwagę na konkretną markę, którą wybiorą potem przy zakupie.
  • Usługi, które są popularne wśród mieszkańców danego miasta lub regionu, takie jak optyk, fryzjer, mechanik, restauracja, krawiec czy kwiaciarnia. Reklama na billboardach pomoże wypromować takie usługi wśród potencjalnych lokalnych klientów. Dobra kreacja reklamy sprawi sprzedażowe cuda.
  • Produkty lub usługi, które są unikalne lub wyróżniają się na rynku – reklama na billboardach pomoże je wyróżnić i zwrócić uwagę na ich niepowtarzalność.
  • Produkty lub usługi, które są skierowane do szerokiego grona odbiorców, takie jak koncerty, wydarzenia sportowe czy atrakcje turystyczne. Reklama na billboardach pomoże przyciągnąć uwagę osób, które normalnie nie pomyślałyby o tym, że mogłyby być tym zainteresowane.
  • Produkty lub usługi, które są w danym momencie bardzo potrzebne (np. z uwagi na sezonowość): sklepy z kosiarkami, lodziarnie, sklepy z biżuterią, itd

Oczywiście to tylko część z przykładów, których jest naprawdę dużo.

Oryginalny billboard – jak zwrócić uwagę na swój biznes?

Najważniejsza jest prostota i czytelność. Nie umieszczaj na billboardzie wielu linii tekstu – ogranicz go do absolutnego minimum – wczuj się w swojego klienta i pomyśl jaki krótki przekaz, bądź informacja, zachęciłaby go do skontaktowania się z Tobą. Spróbuj także użyć interesującej koncepcji wizualnej: zastosuj ciekawe, wyróżniające się kolory oraz dobrej jakości zdjęcia. Podaj na reklamie swój numer telefonu, adres biura, czy adres strony internetowej – ale nie podawaj adresu e-mail, czy drugiego i trzeciego numeru telefonu, bo są one niepotrzebne, a podając je: zwiększysz niepotrzebnie ilość tekstu na reklamie, obniżając jej czytelność.

Czego lepiej nie reklamować na billboardach?

Tak naprawdę taka branża nie istnieje – chyba, że mówimy o czymś nielegalnym, co nie powinno zyskiwać większego echa 🙂

A na poważnie: każda firma, niezależnie od branży, może osiągnąć dzięki billboardom wzrost sprzedaży i zainteresowania ich produktami oraz usługami. Skontaktuj się z naszym doradcą, a przygotujemy dla Ciebie skuteczną kampanię reklamową na billboardach, która pomoże Ci rozwinąć skrzydła i zyskać przewagę nad konkurencją. Znajdujemy się w większości miast w Polsce, m.in. w Kole, Grudziądzu, czy Złotowie, więc z pewnością znajdziemy nośniki na miarę każdych potrzeb!

Skontaktuj się z nami!

Joanna Pilc
Doradca ds. reklamy zewnętrznej
Napisz do nas przez formularz
< Wróć do pozostałych artykułów