Billboardy
22 sierpnia 2022

Czym są billboardy reklamowe?

Billboardy reklamowe to wielkoformatowe reklamy znajdujące się w centrach miast, przy autostradach, czy przy drogach krajowych. Mimo że odbiorcy mają z nimi styczność już od wielu lat, skuteczność billboardów nie zmniejszyła się – wciąż zapewniają dużą rozpoznawalność marki i stanowią jedną z najbardziej efektywnych form reklamy na świecie. Umieszczona na nich reklama jest doskonale widoczna i momentalnie zapada w pamięć. Dowiedz się więcej o billboardach – poznaj ich charakterystykę, rodzaje i największe zalety.

Billboardy reklamowe — czym się charakteryzują?

Co to jest billboard? Billboard to metalowa konstrukcja, z reklamą umieszczoną na tablicy o wybranym formacie. Zazwyczaj billboardy posiadają dużą powierzchnię, by były jak najlepiej widoczne dla potencjalnych odbiorców. Ten rodzaj prezentacji produktów, usług bądź wydarzeń wcale nie jest wybierany jedynie przez duże firmy, bowiem sięgają po niego średnie, małe i mikro firmy – ponieważ jest to jedna z najefektywniejszych form reklamy, której koszt może szybko się zwrócić. Billboardy najlepiej, kiedy stanowią część kampanii promocyjnej i są powiązane z działaniami marketingowymi w sieci.

Co ciekawe – billboardy często mylone są z banerami. Natomiast banery to drukowane plandeki reklamowe, które wieszane są przykładowo na ogrodzeniach – posiadają gorszą widoczność i są zauważalne przez mniejszą ilość osób.

Rodzaje billboardów reklamowych – ze względu na konstrukcję i typ

Billboardy naścienne (statyczne)

Montowane są do elewacji budynków. Głównie kojarzone są z lokowaniem ich w centrach dużych miast – w tym przypadku ich cena bywa wysoka, jednak zakup stanowi świetną inwestycję. Najczęstsze rozmiary to EURO12 oraz EURO18.

Billboardy betonowane (statyczne)

Umieszczone są na słupach, które zostały zabetonowane w ziemi. Najczęstsze rozmiary to EURO12 oraz EURO18.

Billboardy przestawne (statyczne)

Nie są na stałe związane z gruntem. Mogą zostać przetransportowane w różne miejsca, w zależności od potrzeb, czy być różnie ustawiane. Rozwiązanie sprawdza się w przypadku promocji przez krótki okres czasu lub w przypadku prowadzenia np. robót budowlanych na terenie posesji, które wymagają przestawiania reklamy co jakiś czas. Najczęstsze rozmiary to EURO12 oraz EURO18.

Telebimy (billboardy interaktywne)

Jak pokazują badania – spośród wszystkich typów billboardów, reprezentują najmniejszą skuteczność, dlatego nie znajdują się w ofercie naszej firmy. Fakt relatywnie zmniejszonej skuteczności wynika z faktu, iż reklamy statyczne bardziej zapadają w pamięć, niż przenikające się filmy reklamowe. Ponadto telebimy mają często bardzo ograniczoną czytelność, z uwagi na przestarzałe panele wyświetlaczy. Creme de la creme problemu jest koszt miesięcznej kampanii: na telebimie koszt ten jest znacznie wyższy niż w przypadku kampanii na billboardach statycznych – a biorąc pod uwagę mniejszą skuteczność... Całkowicie nie ma sensu takie przepalanie budżetu. Billboardy statyczne to absolutnie najlepsze rozwiązanie.

Zalety billboardów reklamowych

Dlaczego warto wybrać billboard reklamowy? Zalety tego rozwiązania to przede wszystkim świetna widoczność promowanych treści – nie sposób je przeoczyć, przechodząc lub przejeżdżając obok wielkiego billboardu. Co ważne – należy umiejętnie dobrać kolorystykę, hasła reklamowe i maksymalnie skondensowaną treść, dzięki czemu slogany i grafiki szybko zapadną w pamięć.

W przypadku reklamy w Internecie należy ustalić grupę docelową naszych działań promocyjnych – z jednej strony ma to oczywiście wiele zalet, jednak to billboardy docierają do wszystkich, niezależnie od wieku, płci oraz zainteresowań. Może więc okazać się, że decydując się na billboard, zyskamy znacznie szerszą grupę odbiorców, niż początkowo przewidywaliśmy.

Badania przeprowadzone w Instytucie Analizy Sensorycznej ISA jasno wykazały, jaką uwagę poświęcają kierowcy przydrożnym billboardom. Pokonali oni wyznaczony odcinek trasy, korzystając z okularów rejestrujących ruch źrenicy. Badania pokazały, że dużych rozmiarów billboardy posiadające dodatkowe oświetlenie skupiają uwagę nawet 66% kierowców – to świetny wynik biorąc pod uwagę, że osoby prowadzące samochód skupione są na warunkach drogowych oraz pokonaniu kolejnych kilometrów w jak najszybszym czasie. Wyniki jasno pokazały, że dobrze sformatowanych treści reklamowych opatrzonych rzucającą się w oczy grafiką nie sposób przeoczyć.

Aby zyskać jak najlepszą widoczność Twojej reklamy, sprawdź ofertę Billboardy360.pl i wynajmij billboard reklamowy.

Skontaktuj się z nami!

Joanna Pilc
Doradca ds. reklamy zewnętrznej
Napisz do nas przez formularz
< Wróć do pozostałych artykułów