Billboardy
6 października 2022

Wymiary billboardów reklamowych – jakie wybrać?

Rozmiary billboardów są różne. Zatem nasuwa się pytanie – jak dokonać odpowiedniego wyboru?

Każdy rodzaj billboardu ma swoją specyfikę. Wszystko definiuje to, jakie natężenie ruchu występuje w danym miejscu, jak szybko poruszają się pojazdy oraz jaka jest ilość pasów jezdnych danej drogi. Absolutnie inny rozmiar należy wybrać w centrum miasta, inny na drodze krajowej, a inny przy autostradzie. Format znacząco wpływa na odbiór reklamy przez odbiorców – ponieważ jeśli billboard będzie za mały względem okoliczności opisanych powyżej – nie będzie czytelny, a zatem nie spełni swojego zadania.

1. Prędkość poruszania się pojazdów

Im szybciej jeżdżą samochody – tym większy format należy wybrać. W przypadku dróg krajowych sugeruje się EURO18, natomiast w przypadku autostrad, wyłącznie megaboardy o powierzchni co najmniej 50m2. Szybka jazda powoduje szybkie zbliżanie się do reklamy – zatem czas kontaktu wzrokowego jest niewielki. Zwiększenie rozmiaru billboardu gwarantuje znaczne wydłużenie czasu, dzięki czemu klient będzie miał szansę przeczytać całą treść reklamy, zanim ją minie.

2. Odległość billboardu reklamowego od drogi

Każda lokalizacja ma swoją specyfikę. Niektóre billboardy udaje się ulokować blisko drogi, inne z kolei są oddalone nawet o 40m. Im większy dystans między tablicą reklamową, a drogą – tym rozmiar reklamy musi być większy. W miastach odległości są minimalne, dlatego tablice EURO12 w przeważającej większości są absolutnie wystarczalne, aby reklama była perfekcyjnie czytelna. Tablice EURO18 w miastach są sugerowane w przypadku dróg wielopasmowych, połączonych z szerokimi poboczami.

3. Ilość pasów jezdnych drogi

Im więcej pasów jezdnych drogi, tym rozmiar billboardu powinien być większy. Tablica przy drodze na której występują dwa pasy, w dwóch różnych kierunkach, zaspokaja się najczęściej zwykłą tablicą euro12, natomiast w przypadku, kiedy pojawiają się cztery pasy (po dwa w każdym kierunku), dodatkowo przedzielone barierami, wtedy sugeruje się wybór nadal euro12, lub pomyślenie już o euro18 – wszystko zależy od ukształtowania terenu w konkretnym miejscu, wysokości barier, czy wysokości na której znajduje się tablica reklamowa.

PAMIĘTAJ – to ważne! Warto zadbać, aby przekaz reklamy był jak najbardziej skondensowany i przyciągający uwagę, niezależnie od rozmiaru tablicy.

 

Jakie są rozmiary i formaty billboardów reklamowych?

  • Euro12 (12m2: 504cm x 238cm) to klasyczne billboardy, które stosowane są głównie w miastach. Posiadają optymalny rozmiar zapewniający dobrą widoczność zarówno dla przechodniów, jak i pasażerów poruszających się samochodem ze średnią prędkością. Często widoczne są także w formie naściennej, umieszczone na elewacjach budynków.
  • Euro18 (18m2, 600x300cm) – wymiar billboardu, który najlepiej sprawdza się na drogach o większej prędkości jazdy. Reklamy rzadziej spotykane w miastach – najczęściej umieszczane na wylotach z miast.
  • Billboardy o formacie 24×8 m, 18×6 m i 12×6 czy 10x5m określane są jako megaboardy i znajdują się głównie przy autostradach.

Skorzystaj z wynajmu billboardów i tablic reklamowych w całej Polsce – poprzez współpracę z firmą billboardy360.pl. Oferujemy także megaboardy przy drogach szybkiego ruchu oraz w okolicy autostrad.

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o wymiarach billboardów, które oferujemy – przygotujemy ofertę szytą na Twoje potrzeby.

Skontaktuj się z nami!

Joanna Pilc
Doradca ds. reklamy zewnętrznej
Napisz do nas przez formularz
< Wróć do pozostałych artykułów